Kan je uitleggen hoe jullie de kaart van duurzaamheid trekken voor jullie klanten?
Wij slaan met Plug bewust deze richting in en ondersteunen bedrijven vaak ook op vlak van duurzaamheid. We zorgen voor een bewustwording door aspecten in hun bedrijfsvoering uit te lichten die heel sterk zijn, maar waar ze zich nog niet van bewust waren en ze daarom niet uitspeelden. Zoveel bedrijven leveren inspanningen in hun dagelijkse reilen en zeilen maar pakken hier niet mee uit. Plug zoomt hier dieper op in en grijpt kansen die anders zouden blijven liggen. Zo produceert een klant van ons grasdallen. Maar dat is zoveel meer dan een product. Het is kiezen voor kwaliteit, design en een langere levensduur, het is waterdoorlatendheid, het is de toekomst, het is een nieuwe norm. Een verhaal dat wij zien en mee kunnen vormgeven.
En hoe zit dat bij het Plug-team? Maak je hen bewuster van de aanpak van hun creatief proces en van hun eigen leefwereld?
Dat is geen evident verhaal. Ik breng het heel vaak naar voren, maar merk dat er slechts een minderheid ‘mee’ is, of ervoor openstaat. Idealiter maken ze zelf de reflex om een duurzaam voorstel te brengen, maar dit kan ik niet steeds verwachten. Ik cast mijn team immers op basis van creatieve, grafische en marketingskilIs. Niet op basis van hun duurzame mentaliteit. Eerlijkheid gebiedt mij wel toe te geven dat een goede sollicitant die een bepaalde affiniteit heeft met het milieu en consuminderen een voetje voor heeft.