generation Z
Meer informatie
interview
Bert Bartsoen
Over de impact van Generation Z
op merken, communicatie en duurzaamheid.
client: Plug
Generation Z
"Keep an eye on Gen Z”
Zijn er tendensen die een langdurige impact hebben en niet zomaar een tijdelijk fenomeen zijn?
Zeker. Het mooiste voorbeeld daarvan is duurzaamheid. Dat is niet zomaar een hippe trend; it’s here to stay. Het gaat om een bepaalde bewustwording en mentaliteitsverandering bij een zeer grote groep mensen. We beseffen meer en meer dat de toekomst in onze handen ligt. De toekomst van onze planeet, fauna en flora, maar ook van ons nageslacht. We willen geen puinhoop achterlaten voor onze nakomelingen, en het dringt door dat we hier met z’n allen een verschil in kunnen maken als we nu handelen. We voelen dat onze klanten hier meer dan ooit aandacht aan besteden omdat hun eindklant er gevoelig voor is. Het korteketenverhaal is van iets kleinschaligs geëvolueerd naar een sterke troef die bedrijven uitspelen in hun communicatie. Ze zijn er trots op en pakken ermee uit. Belangrijk hierin is echter dat dit ook in hun DNA vervat zit. Als je er niet van doordrongen en door gepassioneerd bent, dan verlies je je geloofwaardigheid. Ik probeer die mindset en filosofie ook zelf uit te dragen in mijn dagelijkse leven. Je moet op persoonlijk én professioneel vlak zoveel mogelijk op dezelfde golflengte zitten. Daar zijn we met Plug de ideale partner voor: we bekijken wat je kan doen als onderneming en integreren die duurzame kijk doordacht en strategisch in je branding en communicatie.