interieur-
architectuur
Meer informatie
interview
Mieke Van Herck
Waar architectuur en interieur samensmelten tot één verhaal.
client: Mieke Van Herck
Toen architecte Mieke Van Herck haar passie voor architectuur combineerde met die voor binnenhuisinrichting ging er een wereld voor haar open.
Door de twee samen aan te pakken en op elkaar af te stemmen, creëert ze unieke realisaties met een hoog glamourgehalte. Het resultaat van teamwork waarbij alle krachten gebundeld worden om het plaatje tot in de puntjes te doen kloppen. Dat, en de persoonlijke touch die Mieke aan elk project toevoegt, resulteren in een waar succesverhaal.
Door mijn aanwezigheid op social media is ons werkterrein enorm gegroeid.
Merk je dat je je als vrouw meer of op een andere manier moet bewijzen?
Helemaal niet. Zo zit ik niet in elkaar. Ik werk niet om me te bewijzen, maar omdat ik geloof in wat ik doe. Dat is mijn drive: elke dag streven naar de creatie van mooie, nieuwe dingen.
Zijn er klanten die net om die reden bij jou komen aankloppen? In de testimonials op je website en socialmediakanalen is duidelijk te merken dat je een zeer persoonlijke, vertrouwde aanpak hebt en dat je voor je klanten een warme thuis wil creëren.
Ik vind het heel belangrijk om daarover te waken. Onze klanten doen een grote investering in hun woning. Dan is de creatie van een persoonlijk verhaal een must. Daarbij gaan we niet over één nacht ijs en bekijken we elke stap op een doordachte manier. Een persoonlijke insteek hoort er gewoon bij, zowel op functioneel als op esthetisch vlak.
Ook naar partners toe ben je heel loyaal. Je omringt je voor elk project met professionals die je volgen in je visie en passie, mensen waarmee je doorheen je samenwerking een band hebt opgebouwd. Waarom is een netwerk met vaste partners volgens jou een meerwaarde?
Het grootste voordeel hieraan is dat we onze klanten een uitstekende prijs-kwaliteit kunnen aanbieden. Daarnaast krijgen onze aannemers veel werk van ons, en kunnen wij op onze beurt een strakke planning en goede voorwaarden aanhouden. Ik heb ook een gezin waarbij ik wil kunnen thuiskomen zonder zorgen aan mijn hoofd. Me laten omringen met een sterk, betrouwbaar netwerk brengt gemoedsrust. Ook mijn klanten beamen dat. Ze merken dat we in een nauw teamverband werken en eventuele problemen snel opgelost worden.
Daarnaast is Plug ook één van je vaste waarden, meer bepaald voor je communicatie. Wat voor rol spelen branding en marketing vandaag in jouw sector?
Dat is voor mij altijd zeer belangrijk geweest. Vroeger deed ik het zelf, maar ik verloor er veel tijd mee. Tijd die ik liever in mijn eigen job stak. Toen de zaak evolueerde vond ik dat ook mijn logo, huisstijl en andere communicatiedragers moesten meegroeien en besteedde ik alles uit aan Plug. We zitten op dezelfde golflengte en het team weet telkens mijn verwachtingen te overstijgen. Wat ik wil voor mijn eigen klanten, vind ik ook bij hen als partner terug.
Met zo’n 11.000 volgers en fans op je Instagram- en Facebook-pagina ben je naast een bijzonder goede architecte ook een bekend gezicht aan het worden op social media. Ervaar je hiervan een impact?
Ja, toch wel. Ik word regelmatig aangesproken op feestjes. Het is voor mij het ideale medium om doelgericht nieuwe klanten aan te trekken. Door mijn aanwezigheid op social media is ons werkterrein enorm gegroeid. We krijgen zelfs aanvragen vanuit het buitenland, zonder ons ervoor te moeten verplaatsen. Met ons totaalconcept moesten we wel onze grenzen verleggen.