Heb je het gevoel dat je al een impact hebt op de maatschappij in de 4 jaar dat Go Forest bestaat? Dat je een wezenlijk verschil maakt?
We hebben ondertussen bijna een half miljoen bomen geplant. 30% in België en 70% in 16 andere landen. Dat is goed voor zo’n 150.000 vluchten van Brussel naar Marrakesh (berekend over de volledige levensduur van de bomen die we nu geplant hebben). Het is wel zwoegen om ons doel te bereiken omdat we letterlijk voor elke boom onderhandelen. Maar we mogen best trots zijn op waar we al staan, denk ik.
Dat je een ambitieuze vrouw bent, blijkt uit alle ideeën die je hebt én effectief ook uitvoert. Zo nam je in 2021 deel aan de WOMED Award én won je er de award voor Belofte van het Jaar. Was het je eigen idee om hieraan deel te nemen?
Eigenlijk niet! Ik werd door verschillende mensen aangespoord om me ervoor in te schrijven en mijn kans te wagen. Toen ik uiteindelijk overtuigd was, wilde ik ook echt wel winnen. Niet zomaar; ik wilde dat mensen met impact iets konden winnen en betekenen. En voor mij biedt Go Forest een belangrijke meerwaarde rond klimaatvorming. Ongetwijfeld zal de persaandacht na mijn overwinning Go Forest goed gedaan hebben. Ik heb zelf ook heel wat mensen leren kennen en een media-opleiding gekregen.
Voel je dat het nodig is om als vrouwelijke ondernemer op te komen voor jezelf?
Je moet je sowieso meer gaan bewijzen. Ik was ook nog geen 30 toen ik met Go Forest begon, en je merkt toch dat je wat ‘minachtend’ wordt bekeken omdat je nog een groentje bent. Ondertussen is dat wel beter omdat men mij begint te kennen. Maar ik blijf bijvoorbeeld wel letten op mijn voorkomen. Ik ga me eigenlijk net niét vrouwelijk kleden; ik wil in mijn mannelijke energie zijn wanneer ik business doe (lacht)!