Jullie willen actief zijn in alle segmenten van de bouwmarkt: nieuwbouw, verhuur én renovatie met jullie submerk victor. Hoe zien jullie dat evolueren?
15 jaar geleden vroeg een vriend me of we met Durabrik ook verbouwingen deden. Dat was toen niet het geval, maar voor hem maakte ik een uitzondering. Na die eerste ervaring besefte ik dat er misschien wel een markt voor is. We richtten victor op, met het oog op particuliere totaalrenovaties van huizen. We positioneerden ons tot voor kort in het hogere segment van de markt. Maar momenteel zijn we gerichte overnames aan het doen, zodat we er ook die kleinere renovaties bij kunnen nemen. Binnen de Camino-groep hebben we inmiddels al een specialist in ramen en deuren overgenomen, net als een binnenschrijnwerkfirma en een afwerkingsbedrijf. Met die cluster kunnen we binnenkort teams uitsturen, die alle soorten renovaties aankunnen. Dus niet in onderaanneming, maar als platform binnen Camino zelf. Alleen zo kunnen we concurrentieel zijn met andere totaalrenovatiebedrijven.
Eén van de 17 doelstellingen van het UNITAR-charter, dat u zopas behaalde, is: de wereld inclusiever maken. Waarom hecht u daar zoveel belang aan?
Ik ben vader van drie kinderen en mijn jongste zoon heeft een hersenletsel. Ik hoor van bedrijfsleiders dat zij bijna geen sollicitatiebrieven krijgen van mensen zoals hij. Ik weet niet hoe het komt, maar mensen met een beperking, zowel motorisch als mentaal, worden ontmoedigd, omdat ze denken dat de bedrijfswereld daar niet voor open staat. Terwijl heel onze maatschappij continu de feiten achterna holt en naar allerlei manieren zoekt om ‘in het hier en nu te staan’, doen mensen met een beperking dat al. Eén zo iemand in je team kan het bewustzijn van een organisatie doen groeien. Als elk bedrijf één of twee zulke mensen een plaats zou geven, zou de wereld er helemaal anders uitzien.