tokono

tokono

tokono

Case information

Wanneer vakmanschap kunst wordt

Van merkidentiteit en strategie tot naamcreatie en brochure. Plug trok alle registers open om Tokono op een all-round, doordachte manier in de markt te zetten.

client: mform

campaign: 2025

fields: strategy - marketing - branding

Sommige objecten overstijgen hun functie. Ze zijn niet louter praktisch, maar hebben daarnaast ook de allure van een designstuk en worden een statement in een interieur. Dat is exact de ambitie waarmee Mform bij ons aanklopte: hun ongeëvenaarde technische expertise en oog voor design samenbrengen in een merk dat superieure kwaliteit en luxe uitstraalt. We onderzochten samen met hen van nul hoe een productlijn met unieke gebruiksobjecten vorm kan krijgen. Niet als externe partner, maar als copiloot in de cockpit. Samen bouwden we Tokono uit, een merk dat mensen niet alleen gebruiken, maar dat ze ook in de kijker zetten in hun interieur.

tokono

Huisstijl

Een visuele stijl die overtuigt

We staken de koppen bij elkaar om een merkidentiteit te creëren waarin naam en baseline de toon zetten. De naam ‘Tokono’ vindt zijn oorsprong in de Japanse ‘Tokonoma’ – een heilige nis waarin één object alle aandacht krijgt. Daarmee haakten we in op een bredere lifestyletrend waarbij mensen betekenisvolle objecten willen verzamelen en etaleren. Dat idee werd het fundament van Tokono: ingenieuze objecten die naar het hoogste technische en esthetische niveau getild worden. De baseline ‘Elevating Craft’ sluit daarbij perfect aan: het benadrukt hoe Tokono vakmanschap verheft tot iets tijdloos, en tegelijk inspeelt op een internationaal discours waarin design en ambacht steeds meer samenvloeien.

"Tokono maakt op meesterlijke wijze van een gebruiksobject een statement piece met ver doorgedreven techniciteit."

tokono
Huisstijl

Huisstijl

Plug tekent de creatieve én strategische koers van Tokono

Om dat waar te maken, namen wij bij Plug niet alleen de creatieve regie in handen, maar ook de strategische koers. Vanuit een doorgedreven analyse van doelgroepen, internationale designtrends en luxemarkten bepaalden we hoe Tokono zich moest positioneren: als high-end merk dat zich nestelt in de leefwereld van architecten, esthetisch bewuste particulieren en culturele trendsetters. Die inzichten vertaalden we naar een merkidentiteit waarin naam, baseline en storytelling centraal staan. Met een brochure, tone of voice en beeldtaal die luxe en finesse uitstralen, brachten we een universum tot leven waarin techniek subtiel aanwezig is, maar emotie en esthetiek de boventoon voeren.

Huisstijl

Huisstijl

"Met Tokono creëerden we een merk dat emotie en esthetiek boven techniek plaatst."

Waar techniek belevenis wordt: de Tokono-klimaatkast

De Tokono-klimaatkast is een toonbeeld van die visie: strak vanbuiten, technisch hoogstaand uitgewerkt vanbinnen. Ze creëert een podium waar wijn of zelfs kunstobjecten bijna ritueel worden tentoongesteld. Geen klimaat- of wandkast, maar een architecturale eye-catcher die zich naadloos integreert in een high-end interieur. Tokono weet techniek te transformeren in beleven, en gebruik in ervaring.

Plug
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookiebeleid. Meer info
close

Gelieve onderstaand formulier in te vullen om toegang te krijgen tot dit magazine.