flam

flam

flam

Meer informatie

Waar vuur opnieuw betekenis krijgt

Flam herbrandt zijn identiteit met
een verhaal vol emotie en authenticiteit.

client: Flam

fields: strategy - marketing - branding - photography - webdesign

Flam is een gevestigde naam in de wereld van haarden en kachels — een merk dat vakmanschap, traditie en design moeiteloos combineert. Toch wilde Flam meer dan enkel warmte brengen.

Samen gingen we op zoek naar de diepere betekenis achter hun product: vuur als symbool voor geborgenheid, gezelligheid en samenhorigheid.

Vuur verwarmt niet alleen ruimtes, maar ook verhalen. Die gedachte vormt vandaag het kloppende hart van Flam.

Een merkverhaal dat warmte voelbaar maakt

We vertaalden die emotie naar een merkverhaal dat verder gaat dan techniek of functionaliteit, en de essentie van Flam opnieuw voelbaar maakt. Via een multidisciplinaire aanpak, van strategie en branding tot fotografie en beleving, gaven we het merk meer gelaagdheid, identiteit en herkenbaarheid. Een totaalverhaal waarin de kracht van vuur niet enkel verwarmt, maar ook verbindt.

"Flam kreeg opnieuw de gloed die het verdient."



Eén visuele lijn die Flam opnieuw doet stralen

Om de herkenbaarheid en de identiteit van het merk te versterken, werd vooreerst een opvallend campagnebeeld ontwikkeld, met de ambachtsman in de hoofdrol. Het beeld verwijst naar traditie en vakmanschap. Tezelfdertijd werd een bijpassende huisstijl op punt gesteld als bindmiddel tussen alle communicatievormen.

Het opvallende campagnebeeld en de nieuwe huisstijl werden toegepast op brochures, advertenties, signalisatie, bedrijfswagens en website tot en met de aankleding van de showroom. Alles in één duidelijk herkenbare lijn.

Een unieke en crossmediale aanpak die nu reeds zijn vruchten afwerpt. Het merk staat er weer, kreeg een boost en wordt niet langer louter geassocieerd met inbouwhaarden en gietijzeren kachels maar met hedendaags gezellig wonen.

flam
flam
flam
flam
Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookiebeleid. Meer info
close

Gelieve onderstaand formulier in te vullen om toegang te krijgen tot dit magazine.